Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
 

GÜRCÜ KÜLTÜR MERKEZİ

Dünya/მსოფლიო

Anketler/ანკეტა

Gürcü kültürü için neler yapılmalıdır?
 

Siteyi Ekle

CNN Türk Son Haberler

Kimler Sitede

Şuanda 31 konuk çevrimiçi

Giriş Formu

Giriş yapmak için kullanıcı adı ve şifrenizi giriniz.



 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
123
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
 

Önemli Yazılar...

Türkiyeli Gürcülerin Geleceğine Yönelik Kısa Bir Değerlendirme…

 Türkiyeli Gürcüler,kendilerini Çhveneburi olarak tanımlayan,sayıları kes...

Niçin Gürcü Kültür Merkezi?

        Bu soruya h...

BİR RÖPORTAJIN ARKA PLANI: ADIĞE BİRLİĞİ MEGREL-LAZLARA NASIL BİR MODEL OLACAKTIR?

BİR RÖPORTAJIN ARKA PLANI: ADIĞE BİRLİĞİ MEGREL-LAZLARA NASIL BİR MODEL OLACAKTIR?   ...

KAFKAS HALKLARININ KARDEŞLİĞİ İÇİN AYDIN SORUMLULUĞU !

  AÇIKLAMA:Kolkhoba. org’un sayın Yalçın Karadaş’la yapmış olduğu ...

Türkiyeli Gürcüler ve Gürcü Kültür Merkezi’ne Dair…

 Türkiyeli Gürcüler ve Gürcü Kültür Merkezi’ne Dair&he...

Gürcü Kültür Merkezi CNN Türk’te canlı yayında…

Ne Oluyor'da Laz Kültür Derneği Başkanı MEHMEDALİ BARIŞ BEŞLİ, Gürcü Kült...

Türkiyeli Gürcülerde asimilasyon,anadil ve kimlik sorunları….

Türkiyeli Gürcülerde asimilasyon,anadil ve kimlik sorunları…. Dil ve etnisi...

Ali İhsan Aksamaz ile Röportaj

 Demokratik Gürcüler Platformu'nun Laz aydını Ali İhsan Aksamaz'la yaptığ...

Hayatın akışı ve vesaire...

Hayatın akışı ve vesaire.. Hayat sonsuz ri...

Hüseyin Uygun ile Röportaj

Demokratik Gürcüler Platformunun Gürcü aydını, edebiyatçı-şair ve &cced...

GÜRCİSTAN-RUSYA İLİŞKİLER: SORUNLAR, AYRILIKÇI HAREKETLER

GÜRCİSTAN-RUSYA İLİŞKİLERİNDE AYRILIKÇI HAREKETLER Giriş SSCB’nin dağılmasında...

Türkiye’nin sözde Gürcü aydınları…

Türkiye’nin sözde Gürcü aydınları… ...

AHMET HULUSİ KIRIM İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ

DEMOKRATİK GÜRCÜLER PLATFORMU OLARAK LAZ AYDINI AHMET HULUSİ KIRIM İLE YAPTIĞIMIZ R&Ou...

Gürcistan’daki Güncel Gelişmeler ve Türkiye ile İlişkileri

Gürcistan’daki Güncel Gelişmeler ve Türkiye ile İlişkileri Gürcistan&rs...

GÜRCÜ KÜLTÜR MERKEZİ-KANAL B TV

GÜRCÜ KÜLTÜR MERKEZİ-KANAL B TV ...

Gürcü Kültür Merkezi Faaliyetleri (2010-2011)

Gürcü Kültür Merkezi Faaliyetleri (2010-2011) ...

Ahmet Özkan Melaşvili Sunumu...

Ahmet Özkan Melaşvili Sunumu...

Gürcistan Rusya Savaşı 2010 yılı Basın Açıklaması-Rus Konsolosluğu

Gürcistan Rusya Savaşı 2010 yılı Basın Açıklaması-Rus Konsolosluğu ...

DİL,DANS VE TULUM KURSLARI...

DİL , DANS VE TULUM KURSLARI  BAŞLATILACAKTIR... ...

Eşref Yılmaz ile röportaj...

DEMOKRAT  GÜRCÜLER PLATFORMU OLARAK GÜRCÜ AYDINI  EŞREF YILMAZ MAXAR...

Gürcü Kültür Merkezi İMC Tv.2011

Gürcü Kültür Merkezi Tanıtım Videosu-İMC Tv. 2011 gurcuder 

  • Türkiyeli Gürcülerin Geleceğine Yönelik Kısa Bir Değerlendirme…

    Pazartesi, 09 Ekim 2006 18:46
  • Niçin Gürcü Kültür Merkezi?

    Salı, 07 Nisan 2009 23:24
  • BİR RÖPORTAJIN ARKA PLANI: ADIĞE BİRLİĞİ MEGREL-LAZLARA NASIL BİR MODEL OLACAKTIR?

    Perşembe, 22 Nisan 2010 14:58
  • KAFKAS HALKLARININ KARDEŞLİĞİ İÇİN AYDIN SORUMLULUĞU !

    Pazar, 25 Temmuz 2010 19:45
  • Türkiyeli Gürcüler ve Gürcü Kültür Merkezi’ne Dair…

    Perşembe, 23 Aralık 2010 13:43
  • Gürcü Kültür Merkezi CNN Türk’te canlı yayında…

    Salı, 28 Aralık 2010 19:26
  • Türkiyeli Gürcülerde asimilasyon,anadil ve kimlik sorunları….

    Pazartesi, 24 Ocak 2011 22:46
  • Ali İhsan Aksamaz ile Röportaj

    Salı, 24 Mayıs 2011 23:33
  • Hayatın akışı ve vesaire...

    Salı, 24 Mayıs 2011 23:49
  • Hüseyin Uygun ile Röportaj

    Perşembe, 02 Haziran 2011 14:14
  • GÜRCİSTAN-RUSYA İLİŞKİLER: SORUNLAR, AYRILIKÇI HAREKETLER

    Cumartesi, 04 Haziran 2011 22:20
  • Gürcü Kültür Merkezi ile Maddi Dayanışmaya Çağrı...

    Perşembe, 30 Haziran 2011 15:41
  • Türkiye’nin sözde Gürcü aydınları…

    Cumartesi, 09 Temmuz 2011 12:25
  • AHMET HULUSİ KIRIM İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ

    Cumartesi, 13 Ağustos 2011 09:23
  • Gürcistan’daki Güncel Gelişmeler ve Türkiye ile İlişkileri

    Perşembe, 01 Eylül 2011 00:11
  • GÜRCÜ KÜLTÜR MERKEZİ-KANAL B TV

    Perşembe, 01 Eylül 2011 00:28
  • Gürcü Kültür Merkezi Faaliyetleri (2010-2011)

    Perşembe, 01 Eylül 2011 00:41
  • Ahmet Özkan Melaşvili Sunumu...

    Perşembe, 01 Eylül 2011 00:48
  • Gürcistan Rusya Savaşı 2010 yılı Basın Açıklaması-Rus Konsolosluğu

    Perşembe, 01 Eylül 2011 00:55
  • DİL,DANS VE TULUM KURSLARI...

    Pazar, 04 Eylül 2011 13:22
  • Eşref Yılmaz ile röportaj...

    Salı, 04 Ekim 2011 12:12
  • Gürcü Kültür Merkezi İMC Tv.2011

    Perşembe, 06 Ekim 2011 22:05
 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS
 
Türkiye’nin sözde Gürcü aydınları… PDF Yazdır e-Posta
Fazlı Kaya tarafından yazıldı   
Cumartesi, 09 Temmuz 2011 12:25
AddThis Social Bookmark Button

Türkiye’nin sözde Gürcü aydınları…

Öncelikle aydın nedir sorusuna cevap verecek olursak;
Aydın ezilenlerin, mazlumların, hor görülenlerin, hakları gasp edilenlerin sesi, kulağı olan, bunun için mücadele edendir.
Aydın çağının hem tanığı   hem de “sanığı” olmayı göze alandır.

Edward Said’e göre “ Aydın, hiçbir otorite karşısında boyun eğmeyen, her durumda insan özgürlüğünü savunan ve bu özgürlüğün yaşam bulması için durmadan çabalayan bir kimsedir”

 Sartre’ye göre aydın “Toplumsal yaşam içinde hangi kesim / kesimler eziliyorsa, sömürülüyorsa, “öteki”leştirilmiş ise aydın bu kesimler lehine tavrını koymak zorundadır.”

Satre aydın tanımını yaptıktan sonra şöyle devam etmektedir: “Aydının eski konumuna düşmemesi sürekli olarak yapması gereken iki özellik vardır: Sürekli özeleştiri ve ezilen sınıfların eylemlerine somut ve koşulsuz katılım.”

Aydın kendini ve bireyciliği aşmış, toplumsal düzeyde  ezilenden-mazlumdan yana taraf olandır. Aydın tarafsızlığı diye bir şey söz konusu olamaz. Tarafsızlık demek sömürenden ve zalimden yana olmak demektir. Sınıfların olduğu dünya gerçekliğinde tarafsızlık söz konusu olamaz.

Ancak unutulmamalıdır ki her sınıfın da kendi aydını vardır. Doğal olarak taraf olma gerçekliği sınıfsaldır. İleride sınıfların ortadan kalktığı bir dünya gerçekliği hariç bu gün itibari ile sınıflı bir dünya gerçekliğinde sınıflar üstü  bir aydın gerçekliği bilimsel olarak mümkün değildir. Sınıfların, sömürü ve zulmün olduğu dünya gerçekliğinde tarafsız aydın olmayı dayatanlar işin özünde sömürü ve zulme göz yummayı ve ortak olmayı isteyenlerdir.

Bir halk gerçekliğinde ya da bir ulus gerçekliğinde bu nasıl olacak? Farklı sınıf ve katmanların olduğu bir ulus içinde aydın hangi kesimlerin safında yer alacaktır?

Buna ikili bir cevap vermekte mümkündür. Ezilen ulus-halk gerçekliğinde aydın ulusal demokratik talepler için mücadele edendir. Bu taleplerin karşılandığı noktada olay sınıfsal sömürü ve ezilmişlikte düğümlenir ki burada aydın safını belirlemelidir.

Ya kendi ulusundan, ezen sınıf olan burjuvaziden yana taraf olacak ya da her daim gerçek aydının tanımı olan ezilen sınıf ve uluslardan yana olma gerçekliğini koruyacaktır.

Kendi halkından-ulusundan ezilen sınıf olan işçi-emekçilerden ve diğer toplumsal halk katmanlarından yana yine kendi ulusundan ezen sınıf olan kendi burjuvazisine karşı mücadele etmek zorundadır. Eğer gerçekten aydın ise ve o vicdanı taşıyor ise…

Türkiyeli Gürcü aydınları  bunların neresindedir?

Öncelikle Türkiyeli Gürcü aydınları diye bir kategorinin olup olmadığının tartışmalı olduğunu  belirttikten sonra düşüncelerimizi sizlerle paylaşalım.

Yüzyılı aşan bir süreçte oluşturulan asimilasyona karşı dil-kültür ve kimlik temelinde demokratik bir Gürcü hareketinin yaratılamadığı günümüzde maalesef Türkiyeli Gürcüler kendi aydınlarını da yaratamamıştır. Geçmişte bu konularda önemli çalışmalar yapmış olan Türkiyeli Gürcülerin aydınlanma öncüsü olan Ahmet Özkan Melaşvili ve Hayri Hayrioğlu Malakmadze  gibi sınırlı sayıda Gürcü aydını belirli bir irade koymuş olup  bunun devamı getirilememiştir. Bunda ki neden sürekliliği olan   demokratik bir Gürcü hareketi oluşturulabilseydi doğal olarak bu hareket kendi aydınlarını da yaratacaktı.

Bu günün istisnaları hariç  sözde Türkiyeli Gürcü aydınları “hastalıklıdır”.
Bir çok zaafı içinde barındırmaktadır.

Toplumsal değil bireycidir. Kariyerist ,  elitist, rantçı,icazetçi yani iç ve dış güç odaklarının kuklası vb. sakat yanlara sahiptirler.Ne kendilerine ne de Gürcü halkına güvenmektedirler. 

Türkiyeli Gürcü aydınları Gürcülük faaliyetlerinden çoğunlukla kopukturlar. Ne Ahmet Özkan Melaşvili ne de Hayri Hayrioğlu gibi Gürcü aydınlarının anmalarına bu senede olduğu gibi katılma gereği bile duymazlar. Dans etmesini, Tamada  sofralarında yiyip-içerek sözde gaumarcos Kartvelebo, gaumarcos Sakartvelo naraları atmasını çok iyi bilirler. Ama bunun  en ufak bir gereğini dahi yapmazlar. Varsa yoksa şov yapmak, folklorik Gürcülüğün cazibesinde kendinden geçerek mest olmak onlar için vazgeçilmez yaşam biçimidir.

Maddi-manevi düzeyde dayanışmada bulunmaktan uzaktırlar. Ancak Gürcüleri müşteri, kendilerini esnaf görerek nasıl bu durumdan rant elde edebilirim konularında kafaları çok iyi çalışır.

Neden mi böyle, dediğimiz gibi özde değil de sözde aydın olduklarından…

Türkiyeli Gürcülerin çoğunluğunun dil-kültür ve kimlik temelinde asimilasyona uğrayacağını ya da  bir  çoğunun uğradığını, çok az bir kısmının kendi kimliğini koruyacağını vb. tespitlerle  teslimiyetçi bir çizgidedirler.

Ne bunu değiştirmek için irade koyacak kendine bir güvenleri vardır ne de önderlik etmek için Gürcü halkına güvenmektedirler. Her şeyden  önemlisi de Türkiyeli Gürcülerin temel sorunlarını dahi dile getirmekten aciz ve korkaktırlar.

Türkiyeli Gürcüler’deki   asimilasyon iradi-doğal boyutları ile  “beyaz ölüm” şeklinde bir süreç izlerken Gürcü aydınları  “kral çıplak” deme cesareti göstermekten uzak durarak gerçeklerin örtüsü olma, asimilasyonun yedeğine düşme suçuna ortaklık etmektedirler.

Neden mi böyle, dediğimiz gibi özde değil de sözde aydın olduklarından…

Folklorik Gürcülük mü, kimlik mücadelesi mi? sorusuna cevap bulamayan ve bunun gereğini yapmayan hiçbir aydının tarihsel rolünü oynama, önderlik etme, asimilasyonun yedeğine düşmekten ve atalarına vefasızlık etmekten kurtulma şansı yoktur. Bundan kendini muaf görenler gerçek manada değil ama  sözde Gürcü aydınları olur ki bunların yeri de   tarihin karanlık sayfalarında hak ettikleri kör kuyularda kaybolmak olacaktır. Bunlar eğer hatırlanırlarsa tarihin aydınlık değil karanlık yüzünün temsilcileri olarak anılacaklardır.

Asimilasyon belasını sanki Türkiyeli Gürcüler isteyerek kabul etmiş ve içselleştirmiştir. Suçlu onlara göre Türkiyeli Gürcülerdir. Onların İslami kimliğinden dolayı doğal bir erimenin yaşandığı ya da İslamın buna hizmet ettiği gibi dar, realist olmayan yaklaşımlar içindedirler. Dünyanın neresinde olursa olsun halklar dinsel kimliklerinden dolayı değil egemen ulus devletlerin resmi politika ve resmi ideolojilerinden dolayı bilinçli bir  şekilde asimilasyona  tabii tutulurlar. Resmi ideolojiye, asimilasyona ve bunu yaratan egemenlere karşı dil ve kimlik mücadelesi vermek emek-bedel gerektirdiği için Türkiyeli Gürcü aydınları işin kolayına kaçarak halkı suçlamayı tercih etmişlerdir.

Bu hastalıklı, kendine ve Türkiyeli Gürcü halkına güvenmeyen sözde Gürcü aydınları ile asimilasyonu durdurmak ve gelecek kuşakları kazanmak mümkün müdür? Asla…

Aralarından tabii ki dürüst ve samimi olanlar zamanla sürece olumlu bir çizgide katılarak , vicdanlarına kulak vererek tarihsel rollerini oynayabilirler.

Ancak bu aşamada temel sorun asimilasyona karşı dilini, kültürünü, kimliğini kazanmaya çalışan demokratik bir Gürcü hareketi yaratılıp yaratılamayacağıdır.

Zordur ancak imkansız  ise asla değildir.

Bunun ilk adımı önce kendimize sonrada Türkiyeli Gürcülere güvenmekten ve bunun gereği olarak onların inançlarına-değerlerine saygı göstererek onlarla buluşmaktan ve onları dil-kültür ve kimlik temelinde örgütlemekten geçmektedir.

Böyle bir örgütlenme süreci ile paralel olarak da demokratik taleplerimiz olan anadilde eğitim ve kimliğimizin, dilimizin yaşamasının  Anayasal güvenceye  kavuşturulacağı demokratik bir Anayasa’nın yapılması   mücadelesinde yer almak zorundayız. Bu mücadele Türkiye gerçekliğine ve Türkiye’nin demokratikleşme sürecine hizmet etmeli, emek-demokrasi-özgürlük güçleri  ile birlikte hareketi temel almalıdır.

Eğer Türkiyeli Gürcü aydınların  yüreklerinde azıcık vicdan azıcık erdem var ise tıpkı kendi ana-babalarına sahip çıkmak gibi kendi kimliklerine sahip çıkarak ya demokratik değerler içinde asimilasyona karşı dil-kültür ve kimlik mücadelesinde üzerlerine düşeni yapma cesareti gösterirler ya da tam tersini yaparak tarihin karanlık kör kuyularında hak ettikleri yeri alma erdemsizliğini yaşarlar.

Bunun başka da bir yolu yoktur…
Birinci yolu seçenlere;
Canları cehenneme kadar yolları açık olsun…
Onlara yazıklar olsun….
Kış uykularından asla uyanmasınlar…

Artık karar verme süreci onlara kalmış.
Ya onurlu bir  duruş ya da onursuz bir yaşam…

Ya analarını-babalarını, atalarını  inkar eder gibi asimilasyon karşısında kimlik mücadelesi vermekten kaçacaklar ya da onlara sahip çıkarak samimi ve çıkarsızca kimliklerine demokratik bir çizgide sarılıp mücadele edecekler.

Tükenmedik.
Umutluyuz .

Çünkü Türkiyeli Gürcüler çoğunlukla hala asıllarını inkar etmiyor.
Sıra bilinçlenmede, dil-kültür ve kimlik için örgütlenmede.
İnsanlık-Demokrasi ve Gürcülük yolumuz açık olsun.

Sonuç olarak bu yazı için şu soruların okuyucuların aklına gelmesi muhtemeldir;
 

1.Eğer Türkiyeli Gürcü aydınlarının ana gövdesi özde değil de sözde bir yan taşıyorsa  bu durumda bu yazı neyi hedeflemektedir? Olmayan  aydın muhatap alınır mı ?
 

2.Bu yazı çok sert ve acımasız bir içerik taşımakta, amaç “üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi”?
 

Yazı ile ne amaçlandı;

Bu sorular için kısaca diyebilirim ki, gerçek manada aydın olma gerekliliğini yerine getirmeyen bizim sözde Gürcü aydınlarımız varmış gibi davranılarak onlara bel bağlanmaması gerektiğinin kavranması, bunların demokratik bir Gürcü hareketinin oluşumu karşısında dalga kıran olacaklarının bilince çıkarılması, ancak her şeye rağmen şunu da göz ardı etmiyoruz; asimilasyona karşı dil, kimlik mücadelesinde samimi olan, sınırlı da olsa var olan Gürcü aydınları mücadeleyi geliştirirken bu sözde aydınlar içinden kendi vicdanına kulak verip samimi  bir şekilde sürece girebilecek sınırlı sayıda kadro  çıkabilir. Ancak bu gün değil mücadelenin sonraki aşamalarında.

Yazının sert ve acımasızlığına gelince maalesef Türkiyeli Gürcülerin asimilasyon karşısında geldikleri nokta bu yazılanlardan daha sert ve acımasız doğrulardır. Duyarsızlıklarımıza,
Gürcülük adına yapılan yanlışlara karşı çok daha acımasız olmak zorundayız. Eğer 20-30 sene sonra bu günleri de mumla arar olmak, beyaz ölümün (farkına  varmadan gelen ölüm, yok ediliş ) devamından yana olmak istemiyorsak…

Artık Türkiyeli Gürcüler de yeni bir Gürcülük anlayışı yeşermiştir. Ve  bu anlayışla yeni bir aydın kuşağı oluşacaktır.

Selam ve   saygılarımızla.

Fazlı Kaya
Gürcü Kültür Merkezi Başkanı.

9 Temmuz 2011

Yorumlar
Yeni Ekle Ara
sertengin  - Neden   |78.189.52.xxx |2011-07-28 19:30:44
Böyle bir yazının yazılmasına neden gerek duyuldu ki?
Fazlı Kaya  - Neden gerek duyuldu?   |62.29.18.xxx |2011-08-09 21:53:37
Gamarcoba;

Bunun cevabını yazımın içinde az da olsa açmaya
çalıştım.Ancak bazı dostlar sizler gibi samimi olarak bu soruyu sorma
gereği duyuyorlar haklı olarak.

Geçenlerde bu yazıyı soran bir dostuma
dedim ki; keşke sadece bu yazdıklarımla sınırlı olsaydı bu sözde
Türkiyeli Gürcü aydınların durumu. Maalesef az bile yazdım.Ancak her şeyi
sanal ortamda paylaşmak uygun olmuyor.Bunların durumu içler
acısı...
Sorumsuzluk,duyarsızlık diz boyu...
Bunlar kısa vadede kendilerini
aşmalarını beklemek te hayalcilik olur.Birilerinin yeni bir Gürcülük
anlayışını pratikte hayata geçirerek bunlara göstermesi, bunları
inandırması gerekli.Belki o zaman var olan yeni sürece bazıları
katılabilir,emek verebilir. Bazıları da oluşan yeni olumlu süreçten nasıl
nemalanırım diye katılacaktır.Böyle unsurlar da az sayılmaz bu sözde
Gürcü aydınlarının içinde...

Bu yazıy�...
Yorum yaz
Adınız:
E-posta:
 
Web Sayfası:
Başlık:
UBB Kodu:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Son Güncelleme: Salı, 30 Ağustos 2011 21:26
 
 
Mitra Global CMS Mitra Global CMS Mitra Global CMS